maanantai 11. toukokuuta 2009

Terassilla


Kävin ensimmäistä kertaa tänä vuonna terassilla toissa viikon lauantaina. Illan terassi-osuus tosin jäi lyhyeksi, sillä lähdimme ystäväni U:n kanssa myöhään liikkeelle ja aurinko laski nopeammin kuin saatoimmekaan arvata. Siirryimme Elielinaukiolla sijaitsevan Oosterin terassilta Vltavan sisätiloihin. Vltava on tunnettu erikoisista oluistaan, joten tavallisen suomalaisen oluen sijasta tilasin baarimikon suositteleman Lindemans Kriekin eli kirsikkaoluen. Olueltahan se ei maistunut sitten yhtään, mutta hyvää oli! Ja tämä kävi minulle paremmin kuin hyvin, sillä meillä oli ollut aiemmin päivällä taloyhtiön talkoot, joissa olin "tavallista" olutta (Sandelsia ja Karjalaa) nauttinut jo tarpeeksi, siispä peruskaljakiintiöni oli jo täynnä. Seuralaiseni otti talon punaviiniä, mikä ei kuulemma ollut kovinkaan hyvää. 


Kirsikkaoluen jälkeen mieleni teki jotain ihanaa drinksua. Pyysin baarimikkoa sekoittamaan minulle hyvän ja raikkaan, ei makean juoman ja lopputulos oli Beherovka-pohjainen mangojuoma. Drinkki olisi varmasti ollut parempi vodkapohjaisena, Beherovkasta en niinkään välitä...


Kävimme vielä Iguanassa syömässä iltapalaksi Iguana Platterin, jonka jälkeen suuntasimme kotia kohti. 

Terassikausi on nyt avattu ja lopetus toivottavasti vasta myöhään syksyllä.


2 kommenttia:

Mari kirjoitti...

Mä yhä ihmettelen kuinka kukaan ihminen VOI saada kaljaa alas edes yhden teelusikallisen! :D En luultavasti koskaan elämässäni opi nielemään sitä kamaluutta, en ikinä. Siidei on mulla aina perinteinen kun menen jonnekin. Toinen hyvä on bacardi breezer, voi nammmmmm! :)

Chatrin kirjoitti...

Hihihi. Mä opettelin silloin 20v. juomaan kaljaa, kun se oli halvempaa mitä drinkit. Siideriähän mä en juo...