keskiviikko 16. marraskuuta 2011

Joulu, sehän on kohta täällä


Niin tosiaan, joulukin on kohta täällä. Alle kuusi viikkoa jouluaattoon, tiesittekös? Yhtään lahjaa en ole vielä ostanut, en edes miettinyt mitä ostaisi ja kenelle. Tänä vuonna voisi hankkia vaan ihan pikkuruiset lahjat lähimmille ihmisille, pointtina muistaminen, ei paljous.

Äiti kysyi yksi päivä, että mitä haluaisin joululahjaksi. Aloin tekemään listaa, mutta oikeastaan en tarvitse mitään. Tai ainakaan mitään, minkä voisi paketoida joulukuusen alle (kuten uusi ruokaryhmä). Toivelistalleni taitaa tulla vain lapaset, kynttilät, Iittalan kivituikut...

Tärkeintä on mennä lapsuudenkotiini yökylään, tunnelmoimaan joulukuusen valossa ja syömään jouluisia ruokia.

Onko teillä joululahjatoiveita?


kuva: iittala

10 kommenttia:

Pia kirjoitti...

Menneitä on kyllä ne ajat että ois mitään isompaa toivottavaa :) Me mennään aina mummolaan, jossa on serkukset perheineen ja vanhempineen, syyään ittemme ähkyyn ja nautitaan seurasta. Niin harvinaista herkkua nykysin että se on jo lahja sinänsä, jonka saa vain kerran vuodessa :)
Mut kyllä mie koirille jotain hommaan! ;P Saavat repiä kääreistä leluja tai syötävää

Minna kirjoitti...

Mulla on sama ongelma joululahjatoiveiden kanssa. Mun toiveeni ei ole niin helposti toteutettavissa, kun ei ne ole mitään tavaroita :/ muutamaa arkea helpottavaa juttua aion tosin toivoa -kuten treeniliiviä harkkoihin (harrastan koiran kanssa rally-tokoa ja aloitamme ensi vuonna toivottavasti agilityn) ja otsalamppua. Tärkeintä on nauttia perheen seurasta sulassa sovussa.

Sanna kirjoitti...

ALLE KUUSI VIIKKOA?! FAK!

Mulla on joulumieli tipotiessään vaikka olenkin tehnyt jo lanttu- että porkkanalaatikot. Suunnittelen jouluvermeiden roudaamista komerosta mutta se fiilis on kadonnut.
Ehkä syy löytyy Kuopion sairaalasta jossa makaa olennainen osa minun jouluani. Huolia ja murheita taas sopivasti joulun alla.

Pojilla on jo luonnollisesti pitkät listat lahjoista ja ne vain pitenee..voi pukki raukkaa..

Salla kirjoitti...

mulla on kamala paniikki avomiehen lahjoista! hällä on uskomaton vaisto antaa loistavia lahjoja, joita en ole osannut odottaa. myös budjettimme on aivan erilainen - hän käy töissä, minä opiskelen.

itselleni kaipaisin kivoja villasukkia ja jotain iittalan kulku-sarjasta!

AnneVee kirjoitti...

Mä toivon, etten saisi tavaralahjoja... Mieluummin otan vastaan esim. lupauksia yhteisestä ajasta tms.

Chatrin kirjoitti...

Pia: No mutta toi kuulostaa tosi ihanalta. Mullekin tärkeintä on se joulun lämpö ja yhdessä olo, joutilaisuus. Vaikka ei sitä kauheesti ehdi joutiloida, kun töihin pitää menn heti tiistaina..

Minna: lahjakortti urheiluliikkeeseen olis hyvä, harmi vaan että mun vanhemmilla on joku periaate, että ne ei ikinä osta lahjakortteja, ei vaikka mä kuinka toivon. Ei väkisin ;)

Sanna: niinpä, ei meinaa yhtään tajuta, et joulu on niin pian.

Eikä, kuka nyt on sairaalassa? :( Tsempitystä!

Salla: oi, sun avomies kuulostaa ihanalta :D mä uskon, et hänelle tulee hyvä mieli jo siitä, että saa antaa sulle mieluisan lahjan. Pienet ja ite tehdytkin jutut voi olla tosi ihania, jos niissä on vähän ajatusta ja rakkautta mukana. Vaikka hieno heijastin, joka pitää oman kullan turvassa pimeällä.

AnneVee: ihanaa, kun me ollaan jo tän ikäsiä, että se materia ei oo se tärkein juttu. Vaik mä kyl rakastankin paketteja ;) Sekä saada että antaa.

aini kirjoitti...

Mulla ei oo yhtään joulutunnelmia kun on ollu niin paskat fiilikset:( Toivottavasti se sieltä vielä löytyy, mut onhan tässä 6 viikkoa aikaa vielä herätellä sopivaa tunnelmaa:)

Mä en oikein kans toivo mitään, ehkä vähän raha-avustusta vanhemmilta et pääsee pienille reissuille jotka arkea helpottaa:) Ja materiasta kivituikut kelpais mullekin!:)

Chatrin kirjoitti...

Anu: mulla on fiilis, että sä annat parhaat lahjat tänä vuonna ;) voi kun itekin pääsis lontoon joulumarkkinoille.

aini: raha-avustus olis mullekin kiva juttu, kun joudun ottamaan palkatonta thaimaan reissua varten.. tänään vois laittaa vaikka kynttelikön esille, niin ehkä se tois lisää fiilistä.

Mari kirjoitti...

Tänään tasan kuukausi jouluaattoon! Hyvänen aika, vastahan se kesä loppui..!

Mä en ole vielä keksinyt mitään mitä haluaisin joululahjaksi. Mutta enköhän mä keksi, hehhee.. :)

Chatrin kirjoitti...

Marika T: niinpä!! etköhän sä keksi ;) pyydä vaikka siivousapua ja kahdenkeskistä aikaa ;)