torstai 10. marraskuuta 2011

Operaatio: inspiraatio-albumin kyhääminen


Minulla on erittäin keskeneräinen projekti meneillään; Inspiraatio-albumin kyhääminen that is. Selaan aikakauslehdet yleensä aika nopeasti läpi, luen vain kiinnostavimmat jutut, jos niitäkään. On katsos niin 'harmillinen' juttu, että minulle tulee töiden puolesta vaikka mitä lehtiä, eikä minulla yksinkertaisesti ole aikaa lukea niitä kaikkia. Sen takia menee useimmiten selailuksi. Otan kuitenkin kaikki kiinnostavimmat kuvat/artikkelit talteen, koska tarkoituksena on liimata ne inspiraatio-albumiini. Revittyjä sivuja on vinopino, mutta albumia olen päivittänyt viimeksi keväällä. Oho.

14 kommenttia:

Kazza kirjoitti...

Ihana idea! Joskus olen itsekin miettinyt tekeväni ns. Wish Wall:in, jossa olisi unelmatalon palasia, unelmatyöhön liittyviä kuvia, yms... se kuulemma auttaa unelmien jahtaamisessa. :) Minkä voi kuvitella, voi myös olla mahdollista... Mutta inspiraatiota se toki tuo myös! Jos vielä joskus jaksaisi kyhätä tuollaisen... ps. pöllöt ovat ihania! <3

Henna kirjoitti...

Ei pöllömpi idea :D Oikeasti, tosi kiva juttu, ja albuminhan voi koota mistä tahansa: ihanista kodeista ja hyvistä sisustusbongauksista; kauniista asuista; ruoista, kattauksista ja resepteistä; terveyteen, hyvinvointiin ja liikuntaan liittyvistä jutuista; musiikista ja leffoista jne. Tai vaikka kaikista yhdessä, mistä nyt kukin sattuu tykkäämään.

Kahvi varmaan päätyisi muodossa tai toisessa myös mun inspisalbumiin :)

aini kirjoitti...

Mulla on kans sisustuskansio, vaatekansio ja ruokakuvakansio:D Yks sisustuskansio on jo täynnä ja toinen meneillään, nyt en kyl vuoteen oo ehtinyt liimaileen ja leikkeleen.. mut mulla on jokaiselle aiheelle oma pahvilaatikko missä ne liimaamista odottelevat jutut majailee:D

Niitä on kiva selailla ja sit kaikki on semmosia kivoja kuvia niin jaksaa katella:)

Riehu kirjoitti...

samat ajatukset! Just viime viikolla aloin laittaa revittyjä sivuja kansioon, mun kansio on sisustussellainen. :)

Pia kirjoitti...

Mulla on kans vähän samanlainen viritelmä, tosin se kulkee työnimellä "vuosikirja", koska kansien väliin samaan läjään päätyy niin valokuvia, kiinnostavia lehtileikkeitä, ideoita, ajatuksia, eyecandy-kuvia, postikortteja...oikeestaan mitä vaan. En oo vaan blogiin postannu aiheesta kertaakaan, onhan se osittain aika henkilökohtanen. Näitä ois kyllä mielenkiintosta nähä lisääki! (wink wink :D)

AnneVee kirjoitti...

Mulla on ollu se albumi ostettuna jo jotain 5 vuotta, ehkä kuusikin, ja täyttämättä, mut tää nyt on ihan normaali vauhti mulle.:D

Chatrin kirjoitti...

Kazza: suosittelen kaikille :) Kiva sitten vaikka 10 vuoden päästä katsella, että mistä on tykännyt kolmekymppisenä.

Little M: ;) Tää mun albumi on nimenomaan ihan sekalaiskansio, eli kerään siihen ihan kaikkea ihanaa; sisustusta, koruja, kivoja kuvia/vaatteita... Erikseen ajattelin sitten kerätä hyviä ruokaohjeita.

aini: mä oon kanssa tosi hidas tän kanssa, en ees tiedä miks. Pitäis varmaan laittaa kalenteriin joku muistutus ja vaan ryhtyä leikkelee ja liimailee ;)

Riehu: oo, kiva! :)

Pia: Kaikki tällaset muistoalbumit on tosi kivoja, ihan sama mitä niihin keräilee. Lapsena mulla oli tämmösiä kansioita, mihin keräsin mm. teatterilippuja, tarroja, Joke-limujäiden niitä puutikkuja, hyvien karkkien kääröjä yms yms kivoja muistoja :) Ja kunhan saan aikaiseks täytettyä tota enemmän, niin voin ottaa kuviakin.

AnneVee: hehehee! No mutta ensiaskeleen oot silti ottanut. Kyllä se siitä vielä. :D

Pia kirjoitti...

Hehe, mainio! Harmi ettei lapsuuden vastaavista oo ykskään tallella, itellä oli vihkotolkulla lehistä leikattujen koirien kuvia, joiden alle olin rikkiviisaana kirjottanu rodun (usein väärin!) ja keksiny nimen -hyvin ennakoivasti tulevaa elämää xD
Heei eiks noissa Joke-limujäiden tikuissa ollu aina joku vitsi? Muistan itekki hämärästi... :D

Chatrin kirjoitti...

Pia: mulla kyllä on tallella, mut jossain lapsuudenkodissa. En kyllä tiedä haluanko ees nähdä niitä ;)

Minna kirjoitti...

Voi miten hyvä idea! Mutta arvaa saisinko ikinä aikaiseksi liimata siihen yhtään mitään... ei tunnu aika riittävän mihinkään muuhunkaan nykyään. Joskus olen yrittänyt tietokoneelle kerätä inspiraatio-kansiota, mutta ei se innostus kauaa kantanut...
Kannattaa muuten joskus lukea vaikka vuosia vanhoja kansioitaan, jos tuollaisia on pidemmän aikaa rakennellut, voi paljastua yllättäviä juttuja ;) tässäpä ihan "teoriaa":

http://www.trendi.fi/blogit/nimi/Auta-Elina/postaus/?BlogEntry=19931

Chatrin kirjoitti...

Minna: kiitti linkistä, pitää mennä lukemaan paremmalla ajalla.

mulla on aina keskeneräisiä projekteja. mutta tylsäähän se olis, jos kaikki olis heti valmista ;)

Maria kirjoitti...

Tämähän on loistoidea, kiitos siitä! Juuri itsekin lehtiäni järjestelin, enkä olisi malttanut millään niitä pistää pois ja ja ja... Leikkaanpa niistä siis parhaat jutut ja kuvat ja teen tällaisen kansion sitten joskus! :)

Akissfromthepast kirjoitti...

kivaaa! toi on hyvä!

Chatrin kirjoitti...

Pinkki työhuone: joo, tää on oiva tapa säästää tilaa! kun ei tarvitse säästää joka ikistä lehteä, vaan vain parhaimmat jutut :)

akissfromthepast: voisin kuvitella, että sullakin olis oma inspis-albumi =)