tiistai 21. syyskuuta 2010

England part two

Englannin loma osa 2 tuli vietettyä hyvän ystävän luona Essexin Colchesterissä. Sunnuntaina ihanat ystäväni lähtivät kotia kohti ja minä lähdin seikkailemaan metrolla ja junalla. Oikein hyvin löysin perille ja minua odotti hymyilevä vastaanotto Colchesterin juna-asemalla. Sunnuntaina otettiin ystävän kanssa iisisti jutellen, löhöillen, ruokaa tehden ja leffaa katsellen, mutta heti maanantaina alkoi armoton ohjelma.

Maanantaina tutustuin ystävän kotikaupunkiin. Kävelimme keskustaan ja shoppailimme our asses off.

Ystävä tarjosi myöhäisen synttärilounaan lempikahvilassaan, The Art Caféssa.

Apteekin kirjallinen suomennos = superhuume. How hilarious!

Pikakatsaus University of Essexin pihalle ja kirjastoon. Tonnikalapurkki-rakennus on aika hauska.

Tiistai viettetiin Cambridgessa. Tuo upea keskiaikainen rakennus on yliopisto.

Cambridgessa kierreltiin kaikki kaupat läpi, juteltiin hurmaavan toffeekauppiaan kanssa ja käytiin syömässä kasvisruokaravintolassa sekä ihailtiin kotimatkalla isoa sateenkaarta ja auringonlaskua.

Keskiviikkona tehtiin molempien eka reissu Mersea Islandille. Saari on siitä jännä, että sinne vievä silta saattaa jäädä nouseveden alle tiettyinä aikoina. Asiaa olikin jännä todistaa, kun saarelle ajaessamme vettä ei ollut juuri nimeksikään, mutta takaisin tullessamme vettä oli vaikka millä mitalla. Netissä on luettavissa aikataulu, jolloin saarelle ei kannata yrittää mennä *klik*

Simpukkainen uimarantakin saarelta löytyy, sinne olisi kiva päästä joku kesä.

Harmiksemme useimmat liikkeet ovat Mersealla suljettu keskiviikkoisin (mitä emme tienneet), mutta onneksi siellä sijaitseva The Art Café oli auki ja saimme vatsamme täyteen lounasruokaa.

Poop Deck (hihihi) kirpparikauppa oli kiinni, mutta nappasin muistoksi pari kuvaa. Bongaa kuvista kamerahirviö.

Englannissakin tunsi syksyn saapuvan ja vaikka kukat kukkivat vielä monissa paikoissa, puissa näki jo kauniin keltaisia lehtiä.

Keskiviikkoiltana oltiin yksinkertaisesti niin väsyneitä, että ei jaksettu kuin tehdä lämppäreitä ja katsoa telkkaria. Jokailtaiseen rutiiniimme kuuluikin katsella eläinohjelmia. Hittisarjat olivat Animal Precint ja Animal Cops. Niissä eläinsuojeluviranomaiset pelastivat kaltoin kohdeltuja eläimiä. Tippahan siinä tuli linssiin melkein joka ilta, mutta ei voinut olla katsomattakaan. Sitä paitsi Animal Precintin kertojaäänenä toimi Michael Madsen

Ja kun eläimistä puhutaan, niin tähän väliin voisin esitellä Kissan, riiviön, joka hillitsi koiraikävääni edes hitusen verran.

Torstaina matkasimme lähikaupunki Ipswichiin, jossa myös kiertelimme kauppoja ja söimme sympaattisessa kasvisruokakahvilassa maailman parhaimmat pinaattipiirakan palat. Plus minä tuhlasin viimeiset rahani. Illalla teimme jotain perin brittiä ja tilasimme intialaista take awayta. Vegetable Korma, Naan-leipä ja pompadom. Hyvää oli!

Reissun aikana tuli myös juotua litroittain teetä ja cappuccinoa, syötyä kiloittain majoneesileipiä, käveltyä kymmeniä kilometrejä, napsittua satoja kuvia ja viihdyttyä tonnikaupalla. Mielelläni olisin jatkanut lomaani vielä toisella viikolla. Mutta nyt voikin sitten alkaa suunnitella jo seuraavaa matkaa lätäkön taakse, tuolle tuuliselle saarelle.

Riehu kirjoitti...

Ihana Kissa! Hauskoja kuvia ja ihanan tommonen kylämäinen tunnelma. :)

E kirjoitti...

Kivoja kuvia niin tässä kuin edellisessäkin postauksessa. Englanti on kyllä ihana maa ja Lontoo mahtava kaupunki. Ikävä sinne tuli! Pakko päästä itsekin pian uudelleen.

aini kirjoitti...

Ihanan paljon kuvia ja tunnelmia, matkustaminen on kyllä elämän suola! Cambridge näyttää erityisen viihtyisältä paikalta:)

Chatrin kirjoitti...

Riehu: Englannisssa tuntuu olevan kaikkialla kylämainen tunnelma, söpöä. Kissa on nuori ja sillä on joku itsenäistymisvaihe menossa. Sylikissasta kaukana tällä hetkellä, mutta ihan kiva silti =)

Missy E: oli tosi kiva nähdä reissulla niin monta eri kaupunkia. Monesti kun ihmiset käy vain Lontoossa. Kivoja kaikki!

aini: vielä kun oppisi laittamaan kuvat isolla! äsryttäviä pikku postimerkkejä. Cambridge oli tosi ihana. Ehkä lemppari noista paikoista missä käytiin.

Henna kirjoitti...

Ai vitsi miten ihanalta sun loma kuulostaa! Etenkin nuo kaikki ruokahetket, nam.

Naily kirjoitti...

Aijai, jopa nuo kahvikuvat näyttävät hyviltä, vaikka en juomasta pidäkään. :D

Saa nähdä tuleeko meidän Lontoon reissusta ikinä mitään. Tarkoitus oli lähteä nyt syksyllä, mutta kaikki kaatui kesäloman reissailuväsymykseen. Eihän sitä matkaa olekaan pohdittu kuin viitisen vuotta. :DD

Anonyymi kirjoitti...

Musta on hienoa että kierretään muutakin Brittejä kuin Lontoota, kateellisena täällä vähän vänkytän..

Chatrin kirjoitti...

Little M: ruokailu on parasta ;)

Tincali: cappuccino oli hyvää, mutta teetäkin tuli juotua paljon. Musta oli söpöä, kun teen sai tilattua "a pot of tea, please", eli sai ihan oman pikkupannullisen teetä :)

Kyllä teidänkin pitää päästä Lontooseen ASAP!

Mikaela: onneksi asuu frendi Briteissä, muuten tuskin tulisi käytyä Lontoota pidemmällä. Ihan ekalla reissullani Englantiin en käynyt ollenkaan Lontoossa, vaan menin suoraan Canterburyyn! :O

nooruska kirjoitti...

ihania reissukuvia! Englanti on niin mukava paikka.

Chatrin kirjoitti...

Nooruska: kiitti! ja niin on :)