perjantai 9. huhtikuuta 2010

Sipsihirmuksikin kutsuttu

Rakastan sipsejä, jumaloin niitä, voisin elää syömällä pelkästään niitä.

Lemppareitani on perus Estrellan Manhattanien lisäksi Taffelin Kartanon sipsit ja niistä varsinkin tilli & kermaviili. Estrellalta on myös tullut omat "kartanon sipsit", nimeltänsä Solchips. Niitä on Suomessa kahta eri makua: merisuola ja kermaviili sekä ruohosipuli ja tuorejuusto. Jälkimmäiset ovat mielestäni parempia, mutta näissä kuvissa poseeraa merisuola ja kermaviili.

Solchipsit on valmistettu auringonkukkaöljyssä ja niissä on kuoret tallella. Ne on maustettu merisuolalla, jolloin suolan maku tuntuu voimakkaammalta, vaikka sitä ei tuotteessa tavallista enemmän olekaan. Paksuutensa vuoksi sipsit rouskuu mukavasti hampaissa. Näitten kanssa ei välttämättä dippiä tarvitsekaan, vaikka normaalisti dippi on ehdoton sipsien kaveri.


Pussi on mukavan kokoinen, 180 g. Eli juuri sopivan kokoinen yhdelle ihmiselle. Molemmille oma pussi, niin ei tule riitaa kumpi sai/söi enemmän. Näissä on muuten myös vähemmän rasvaa ja hiilareita, kuin esim. Manhattaneissa, jos se nyt ketään kiinnostaa.

Tässäpä oiva vinkki viikonlopun ostoksiin.

10 kommenttia:

Riehu kirjoitti...

Toinen sipsihirmu ilmoittautuu. Näitä en ole maistanukaan ja kartanon sipseihin olen jo vähän kyllästynyt, lisäks sopivan kokonen just tommonen pussi ettei tarvii ostaa 350 g...:)

Chatrin kirjoitti...

Riehu: no nyt kato testaat näitä! Namnam.

Anonyymi kirjoitti...

Täällä myös sipsihirmu!! Minäkin olen natustanut noita SolChipseja. Suosikkini on kuitenkin Estrellan Vinegar-sipsit, ne on ihan parasta..Samoin suosikkeihin kuuluu ihan tavalliset Taffelin poimulastut, aina ajankohtaisia ilman trendi-kotkotuksia ;O)

Chatrin kirjoitti...

Mikaela: vinegarit on myöskin hyviä. niissä vois maistua jopa enemmän se etikka! Mä tykkään melkeenpä kaikista muista sipseistä paitsi barbeque ja grill (ja low fat). Mmm, sipsejääääää :P~~

E kirjoitti...

Minäkin RAKASTAN sipsejä! NAMNAM! Juuri nuo sinun suosikit ovat meidänkin suosikkeja. Pitänee kokeilla myös noita kartanon lastuja vastaavia, ehkä jo tänä viikonloppuna. Hyi kun sait himon valloilleen vielä juuri ennen myöhäistä ruokataukoa (mutta kiitos vinkistä silti)!

Helinä Laajalahti kirjoitti...

Minä olen aina luullut kuuluvani vähemmistöön sipsiaddiktioni kanssa, kun mieheni siitä aina minua muistuttaa... :) (Joudun suurin piirtein salassa niitä ostamaan ja syömään, kun aina sipsien pahuudesta huomautellaan). Taffelin peruspoimusipsit on parhaita, samoin ne Estrellan vinegarit, mutta myös nuo paksummat ja rouskuvammat kuuluvat minun suosikkeihin. :)

Anonyymi kirjoitti...

Aaaw täällä on myös yksi sipsihirmu!! oikeesti voin olla pitkiä aikoja ilman suklaata ja karkkii ja muita makeita herkkuja, mut sipsi-himo on ja pysyy!

mun leppareita on estrellan sourcream onion less fat sipsit. ne on tosi rapeita ja maukkaita, vaikka aina niitä dippaankin vielä lisäks. harmi vaan kun niitä ei tunnu olevan missään kaupoissa...toivotaan ettei niiden valmistusta olla lopettamassa! kaupungissa, jossa mä asun vaan citymarket myy niitä ja nyt niitä ei ole sielläkään ollut yli kuukauteen...oon naapuri kunnanan cittarista pari kertaa jo käyny haalimasssa niitä :D :D

Chatrin kirjoitti...

Missy E: ole hyvä ;) meidän pitää pitää joskus sipsikemut. ostetaan erilaisia sipsejä ja syödään ne! :D

Päivi: kun asuin vielä vanhempien kanssa, niin jouduin monesti syömään sipsejä salaa. Iskä aina huomautti, jos näki mulla sipsipussin... mutta no more! nykyisin syön sipsukoita vähän turhankin usein.

Anonyymi: meillähän on jo kunnon sipsihirmukerho kasassa :) minäkin olen kanssa selkeästi enemmän suolaisten, kun makeiden perään. Jos pitäisi valita loppuelämäkseni sipsit tai suklaa, vastaus olisi ehdottomasti sipsit!

En usko, että low fateja ollaan lopettamassa, mutta kysy vaikka kauppiaalta, että kuuluuko ne enää valikoimaan? :)

Mari kirjoitti...

Minä kun viimeksi ostin kartanon sipsejä, niin hyi kamala - niihin oli ripahtanut "VÄHÄN" liikaa suolaa! Ne olivat niin YÖKÖTTÄVIÄ ja VASTENMIELISIÄ.

Piti laittaa oikein valitustakin menemään mutta enhän minä moista ole saanut aikaiseksi.. :)

Mutta jäi kyllä niin kamalat traumat niistä etten ole moisia enää kotiin kantanut!

Chatrin kirjoitti...

Marika: LOL. Ne on aina suolaisia ja siks mä niistä tykkäänkin :D

Vakavasti otettuna, kartanon sipsukoissa suolan määrä on 1,6% / 100g. eli aika perus. Kai se on jostain maustamistekniikasta kiinni miten ne aromit sipseissä maistuu :)